Domeniul dietei si a slabitului este unul COMPLEX.. Mii de diete si tot mai multi  specialisti care spun ca unele sunt mai bune decat altele … Afirmatiile sunt bazate, evident, pe opinii comerciale. Stiinta slabitului este cat se poate de simpla:cu cat absorbi mai multe calorii decat consumi, cu atat greutatea ta creste. Daca absorbi mai putine calorii decat arzi, atunci greutatea scade.

Cea mai buna dieta e cea care-ti permite sa mananci orice.

Eu pe aceasta o folosesc de cand ma stiu, cu mici pauze de post. Post insemnand cate o zi in care nu mananc nimic, sau cate o saptamana de detox, cu fructe/legume de sezon. Parerea multor specialisti este ca trebuie sa mananci doar mai putin din fiecare fel de mancare. Si acest fel, depinde desigur de life syle ul tau: cei care traiesc la tara se hranesc diferit de cei care locuiesc la oras, cum cei aflati in zone montane, au alte alimente la indemana decat cei aflati in zona litorala. Corpul omenesc pentru a functiona corespunzator, are nevoie si de carbohidrati, si de grasimi, si de proteine. Alimentele trebuie consumate in mod rational, indiferent de proveninenta lor (animala sau vegetala). Asadar, cum se poate slabi?

Metabolismul fiecaruia are un rol crucial in aceasta discutie.

Daca avem un tip somatic endomorf, ne va fi mai greu sa slabim decat un mezomorf. Semnele distinctive ale endomorfului sunt metabolismul lent si o pofta continua de mancare. Datorita acestui tip somatic mai nefericit , atentia la calorii capata o importanta sporita. Caloriile trebuiesc controlate, evitand: dulciurile, mancarurile procesate si fast food-ul.  Mezomorfii sunt aceia care au o constitutie atletica, continut redus de grasime insa o masa musculara mai dezvoltata. Alimentatia unui mezomorf trebuie sa fie una moderata in calorii deoarece ei vor acumula tesut adipos si masa musculara foarte  usor.

Insa, nimeni nu trebuie sa se dea batut, iar sportul, este cea mai sigura si „normala” metoda de slabire. Pe langa antrenamentele cu greutati, se recomanda implementarea unor sedinte de cardio cat de des posibil. Exercitiile de rezistenta se vor complementa foarte bine cu exercitiile aerobice, ideal fiind ca la fiecare sedinta de antrenament sa se imbine cele doua.