Ne revedem la Pastilă cea bună, care semnifică o sinteză a pasiunii și preocupării mele pentru   welness și beauty coaching. Azi aduc în discuție Ayurveda, un sistem de vindecare datând de  5.000 de ani și  fondat în India antică. Potrivit principiilor Ayurveda, fiecare om în parte are nevoi unice pentru a-și realiza echilibrul personal.

Frază universală „ești ceea ce mănânci” sunt  sigură că mulți dintre noi au auzit-o din școala primară. Adevărul este că hrănirea și digestia sunt ingrediente cheie, pentru a obține o  piele frumoasă, vibrantă în sănătate, cât și o energie care să ne permită să facem tot ce vrem.

Principiile Ayurveda se bazează pe 3 tipuri de energii: Vată (aer), Pitta (foc) și Kapha (apă-pământ). Potrivit acestor principii, dietă fiecărei persoane trebuie adaptată în funcție de tipul energiei în care se încadrează. Cele care aparțîn tipului Vată/aer au un corp fragil, cu șolduri înguste și oase mici.Sunt sensibile, au imaginație și iubesc să călătorească, plictisindu-se repede.

Persoanelor din categoria Pitta/foc le place să comande. Sunt foarte inteligente și sunt buni oratori. Au o constituție atletică, sunt sigure pe ele și se concentrează ușor.

Cei din categoria Kapha/apă-pământ sunt iubitori și relaxați. Au cel mai crescut nivel energetic, dar nu și-l cheltuie în activități haotice. Sunt stabili, vorbesc lent, învață mai greu, însă ce învață rămâne în mintea lor pentru totdeauna.

Fiecare dintre noi  s-a născut  cu o constituție unică, alcătuită dintr-un amestec ‘personalizat’ al celor 3 energii menționate. Întotdeauna însă, va domină doar o forță din cele trei, această dând caracteristicile principale ale persoanei respective.

Cu toate că stabilirea dietei depinde de mulți factori personali, există câteva principii general valabile pentru toate tipurile:

1. Include cele 6 gusturi în fiecare masă principala
Dulce, sărat, amar, acru, iute și astringent.

2. Alege alimentele în funcție de caracteristicile fizice
Mâncărurile pot  împărțite și după atributele lor fizice: grele, ușoare, uscate, lichide, reci sau calde. Un meniu echilibrat ar trebui să conțînă alimente din fiecare categorie fizică.

3. Alege mâncăruri pure
Orice persoană, fie că este în căutarea evoluției spirituale sau nu, poate include câteva alimente pure la fiecare masă. Migdalele, orezul, mierea și fructele dulci proaspete sunt câteva exemple de  alimente pure.

4. Optează pentru mâncărurile proaspete, de sezon
În amestecurile de ierburi ayurvedice se folosește plantă întreagă,de sezon,  nu se extrag substanțele active din această, aruncând apoi plantă. Cel mai sănătos mod de a mânca este consumarea alimentelor de sezon, întregi, în stare cât mai naturală.

5. Schimbă felurile de mâncare și experimentează cât mai mult
Vechii Înțelepți ar fi îngroziți de fascinația contemporană față de dietele exclusiviste: cea fără glucide, cea fără grăsimi sau cea bazată doar pe sucuri de fructe. Din perspectiva ayurvedica, orice aliment natural, dacă este folosit exclusiv, este prin definiție insuficient pentru a realiza echilibrul nutritiv al organismului. Mănâncă o întreagă varietate de alimente pentru a primi toate substanțele de care ai nevoie.